شهرداری بندرعباس تقدیر کرد

صبح ساحل در جشنواره گمبرون سه مقام کسب کرد



«محمود رئیسی» در بخش تیتر مقام اول، «آنا رام» در بخش مصاحبه مقام اول و در بخش تیتر به مقام سوم دست‌یافت.

نخستین جشنواره رسانه‌ای«گمبرون شهر» با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد. اختتامیه این جشنواره با محوریت شهر و شهروندی در سالن شهرداری بندرعباس  برگزار شد و برگزیدگان در بخش‌های مختلف تقدیر شدند که  روزنامه صبح ساحل  3 مقام  جشنواره را کسب کرد.

به گزارش صبح ساحل، شهردار بندرعباس در حضور اعضای شورا شهر و رسانه‌ها ،ایجاد رقابت مثبت و افزایش مشارکت رسانه‌ها پیرامون اخبار شهرداری بندرعباس و استفاده از ظرفیت‌های موجود در رسانه‌ها در توسعه شهر بندرعباس هدف این جشنواره خواند و گفت: آشنایی با ظرفیت‌ها و استعدادهای درخشان در رسانه‌های مکتوب و الکترونیکی و بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها در توسعه شهر از اهداف برگزاری این جشنواره است. مهدی نوبانی رسانه‌های استان  در حوزه‌های مختلف خبری شرکت کردند که این گزارش‌ها و راهکار در حوزه‌های تخصصی می‌تواند برای شهر کمک به سزایی باشد.وی بابیان اینکه یکی از دغدغه‌های شهرداری پرداختن به موضوعاتی است که نیاز به نگاه تخصصی اهالی رسانه و شهروندان داشته و جشنواره رسانه‌ای باهدف تربیت خبرنگار و شهروند مطالبه گر طراحی‌شده یادآور شد: رسانه‌ها چشم و گوش جامعه به شمار می‌روند،در حوزه  مدیریت شهری و فرهنگ شهروندی به کمک شهرداری بیایند و با قلم شیوا و رسا،  گام‌های مؤثری برای شهر بردارند و با امیدآفرینی به مردم کمک کنند.

نوبانی گریزی به اقدامات اجرایی و عمرانی شهر اشاره‌ای داشت  و ادامه داد: در هفته دولت 245 میلیارد تومان پروژه تحویل شهروندان بندرعباس شد و هم‌اکنون حدود 845 میلیارد تومان قرارداد بسته‌شده در پروژه‌های عمرانی و خدمات شهری در دست‌کار و احداث است و بالغ‌بر 2هزار میلیارد تومان طرح و برنامه در آینده اجرا خواهد شد.وی به افتتاح تلویزیون اینترنتی ، آسفالت محلات و بلوار ساحلی و زیباسازی ورودی شهر، ایجاد پارک سجادیه مخصوص معلولین ، مناسب‌سازی پارک‌ها ، ایجاد سالن ویژه ورزشی بانوان، خریداری 50 دستگاه  خودروی ون ، فضاسازی بازار ماهی‌فروشان و... سخن گفت.

   

نقش رسانه‌ها در امیدآفرینی شهروندان

رئیس شورای شهر بندرعباس نیز در این مراسم به نقش اصحاب رسانه و تأثیرگذاری قلم در جامعه مطالبی بیان کرد و گفت:  اصحاب رسانه با انعکاس عملکرد و تصمیمات مدیریت شهری، نقش به سزایی در امیدآفرینی و افزایش اعتماد شهروندان به شهرداری ایفا می‌کند.فاطمه جراره افزود: بدون شک اگر اقدامات و خدمات مدیریت شهری  در شرایط و زمان مناسب انعکاس پیدا نکند، اثرگذاری لازم را در بین شهروندان نخواهد داشت. وی ادامه داد:همچنین در عرصه‌های مدیریت شهری و روستایی، نقش رسانه‌ها در پویایی و زنده نگه‌داشتن حیات شهری و روستایی از طریق اطلاع‌رسانی به‌موقع و دقیق موضوعات به شهروندان، کمک به حل چالش‌های مدیریت شهری و روستایی، کاهش نارضایتی و ایجاد زمینه همگرایی و سرعت بخشی به تعامل مردم و مدیران شهری و روستایی، افزایش حضور مردم از طریق رسانه‌ها در برنامه‌های شهرداری‌ها برای پاسخگویی به نیازهای شهری و روستایی و ارائه آموزش‌های شهرنشینی، خطیر و بااهمیت است.

  

تجلیل

گفتنی است : این جشنواره با موضوعاتی همچون محیط‌زیست، عمران و آبادانی، شهر هوشمند و الکترونیک، هویت و کالبد شهری، فرهنگ شهروندی در دو بخش اصلی و ویژه در بخش‌های خبر، تیتر مصاحبه، گزارش خبری (تحلیلی)، یادداشت، گزارش تصویری (عکس، انیمیشن، اینفوگرافی) و بخش ویژه نیز شامل دوستدار کودک و شهر خلاق، استاندارسازی فضای پارک‌ها و احداث پارک کودک و مادر برگزار شد. در پایان این آئین برگزیدگان تقدیر شدند و صبح ساحل  3 مقام برتر این جشنواره به خود اختصاص دهد.محمود رئیسی در بخش تیتر به مقام اول ، آنا رام در بخش مصاحبه مقام اول و در بخش تیتر به مقام سوم دست‌یافت.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها